جوان بسیجی

وبلاگ برادران بسیجی شهرستان میناب

جوان بسیجی

وبلاگ برادران بسیجی شهرستان میناب

جوان بسیجی

فضایی برای معرفی بسیجیان شهرستان میناب ( به ویژه بسیجیان روستای زهوکی ) و دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس.

پایگاه مقاومت بسیج امام سجاد (ع) زهوکی

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
نویسندگان

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۲ ثبت شده است

تعریف شجره طیبه صالحین (بخش اول)


شجره طیبه صالحین، یک نظام تربیتی، معرفتی، بصیرتی و مهارتی در سطوح مختلف بسیجیان سازمان بسیج مستضعفین است که با استفاده از ظرفیت‌های علمی و معنوی نظام جمهوری اسلامی ایران، موجبات ارتقای آحاد بسیجیان را در ابعاد مختلف فراهم می‌نماید.

شجره طیبه صالحین، متشکل از ارکان و اعضای مختلف است که هر یک از آن ها دارای وظایف خاص بوده و به صورت نظام‌مند با یکدیگر در ارتباط هستند. این ارتباط منسجمِ سطوح و ارکان، ساختاریست که امر تربیت را برای بسیجیان ممکن می سازد.

 

·        توضیح اجمالی شجره طیبه(حلقه های تربیتی)

شجره طیبه صالحین بر مبنای ارتباط چهره به چهره شکل گرفته است. اولین گام در اجرای شجره طیبه صالحین، تشکیل حلقه های تربیتی است. حلقه های تربیتی به فعالیت های تربیتی گفته می شود که در آن، افراد در یک جمع 15 تا 20 نفره کنار هم نشسته و یک مربی، مطالب مربوط به مسائل تربیتی و سایر موضوعات مبتلا به افراد را ارائه می دهد. مباحث به صورت مباحثه بین طرفین پیش می رود و افراد هر سؤالی که داشته باشند، از سرگروه یا مربی می پرسند و پاسخ سؤالات خویش را در یک فضای دوستانه و صمیمی دریافت می نمایند و در نهایت تمامی مباحث و مطالب با هدایت و راهنمایی سرگروه یا مربی جمع بندی می شود. پس از تشکیل این حلقه ها، اعضای آن به طور مستمر با سرگروهِ خود در ارتباط خواهند بود و در بازه های زمانی مشخص، دور هم جمع شده و به بحث و تبادل نظر پیرامون سیرِ درنظر گرفته شده می پردازند.

مهم ترین رکن شجره طیبه صالحین، ....  

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۱ ۰۴ شهریور ۹۲ ، ۰۰:۳۰
علیرضا احمدی

سازمان بسیج مستضعفین


در چند دهه اخیر، شرایط و ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعیِ بشر تغییر کرده است. در عصر حاضر، گسترش تکنولوژی و به روز شدن فناوری ها، تأثیر مستقیم بر زندگی افراد وهمچنین شرایط داخلی و بین المللی کشورها گذاشته است. اگر در مقطعی از زمان، کشورهایی که دارای وضعیت اقتصادی بهتر یا قدرت نظامی بیشتر بودند جایگاه بهتری در جهان داشتند، این سخن امروزه جایگاه خود را از دست داده است، چرا که علاوه بر موارد فوق کشوری در دنیا سخنی برای گفتن دارد که از لحاظ علمی و به خصوص قدرت فرهنگی (قدرت نرم) سرآمد باشد.

امروزه کشورهایی می توانند در صحنه جهانی فعال و پیش رونده باشند که به فرهنگ خود تکیه کنند، چرا که تهدیدات فرهنگی، دیگر خاکریز و مرز جغرافیایی نمی شناسد و اعتقادات تک تک افراد را هدف قرار داده است. حال آنکه جمهوری اسلامی از طرفی مورد هجمه های بی وقفه دشمنان واقع شده است و .....  

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۱ ۰۴ شهریور ۹۲ ، ۰۰:۱۹
علیرضا احمدی

زندگینامه شهید حسین نوایی نسب

به نام خدا

براستی که شهیدان حقیقی هستند فراسوی واژه ها و کلمات شهید حسین نوایی نسب فرزند باران در تاریخ 1/8/1348 در خانواده ای فقیر و مذهبی در روستای زهوکی واقع در شهرستان میناب متولد شد. در سن هفت سالگی در دبیستان میرزای شیرازی زهوکی که نزدیک محل سکونتشان بود مشغول به تحصیل شد و میزان تحصیلات ایشان پنجم ابتدایی بود که به علت کمبود امکانات معیشتی خانواده از ادامه تحصیل باز ماند.

شهید حسین نوایی نسب از نمازگزاران نمونه و سخت شیفته عبادت و بندگی خدا بود. او می گفت: هر وقت می خواهی با خدا صحبت کنی نماز بخوان. او می گفت:

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۱ ۰۴ شهریور ۹۲ ، ۰۰:۰۷
علیرضا احمدی